Broşür Nedir ve Broşür Nasıl Daha İlgi Çekici Olur?



Broşürler, pazarladığı ürünleri ve vermiş olduğu hizmetleri potansiyel müşterileri ile paylaşmak isteyen pek çok kişi ve firma tarafından kullanılır. Diğer reklam yöntemlerine göre daha uygun fiyatlı ve kolay bir reklam metodu olan broşür, firmanızın daha profesyonel görünmesine yardımcı olur. Aynı zamanda pazarladığınız ürünlerin daha etkin bir şekilde tanıtılması adına da imkân sağlar.

Broşür tasarlamak ve dağıtmaktaki hedef, ürünle ilgili daha doğru ve kesin bilgiler vererek müşterilerin ilgisini çekmek ve firmaya yönlendirmektedir. Böylelikle ürün, hizmet ve indirimleriniz tanıtılmış olur. Aynı zamanda da markan tanınırlığınız artmış olur. Hazırlamış olduğunuz broşürler ile müşterilere kendinizi anlatacağınızdan dolayı ilgi çekici ve iyi hazırlanmış, ayrıntılara önem verilmiş bir tasarım hazırlatmak son derece önemlidir.

Broşür hazırlatmanızdaki en büyük amacınız müşterilerinizin ilgisini çekmek ve akıllarında yer edinmek olmalıdır. Ticarette müşteri elde etmenin en etkin metodu, müşterilerin zihninde iyi bir izlenim bırakmaktır. İlgi çekmeyi başaran ve müşterilerin beğendiği bir broşürden muhakkak olumlu geri dönüşler alınır.

Fikir sürecinden tasarım süresine, baskı sürecinden dağıtım sürecine dek her aşamayı dikkatli bir şekilde planlanmış bir broşür sizlere yardımcı olacaktır. Belirli bir ücret ve zaman ayırıp yaptırdığınız broşürünüz hedefinize hizmet etmesi firmanız açısından olumlu olur. Buraya kadar Broşür nedir? sorusuna kısaca bir açıklama yaptık. Bu sorudan sonra en çok merak edilen diğer bir soru da “Broşür tasarımını nasıl daha ilgi çekici bir hale getirebilirim? sorusudur.

Broşür Tasarımında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Broşür tasarımı buradaki en önemli noktalardan bir tanesidir. Kötü tasarlanan bir broşür kötü bir reklam anlamına gelir ve müşteriler üzerinde olumsuz bir etki yaratır. Bunun neticesinde meydana gelen olumsuz etkileri düzeltmek geleceğe yönelik daha zor olur ve firmanın itibarı için olumsuz bir etki yaratır.  Ancak ihtiyaca yönelik, iyi hazırlanan broşür iyi bir reklamdır ve olumlu getiriler sağlar. Bundan dolayı broşür hazırlama süreçlerinin ilk aşaması olan tasarım süreci son derece büyük bir öneme sahiptir.

Broşür tasarımı yapılırken önem verilmesi gereken bazı kritik kısımları sizler için aşağıda paylaşacağız;

  • Broşür tasarlatmadan önce iyi bir araştırma yapılması gerekir.
  • Tasarıma başlanılmadan önce etkin kitlenize yönelik bir araştırma yapmanız en doğrusu olacaktır.
  • Müşterilerin talepleri nelerdir, etkin kitlenizdeki müşterilerin ilgisini çekecek ayrıntılar neler olabilir, müşterilerin beklentileri nelerdir tarzı soruların yanıtları araştırmalı ve buna istinaden tasarım meydana getirilmelidir.
  • Broşürünüzde hangi konuyu vurgulamak istediğiniz de son derece önemlidir.
  • Bunun için vurgulamak istediğiniz konuyu tasarımda ilgi çekici olacak bir biçimde öne çıkarmalısınız.
  • İşletmenin adresi, iletişim adresleri, telefon numaraları gibi veriler muhakkak broşürde yer almalıdır.
  • Doğru bir araştırma metoduyla iletişim sağlayabilecek başarılı bir broşür tasarımı yapılmalıdır. Elde edilen veriler uygun yerlerde, net bir dil ile müşterilerle paylaşılmalıdır.

Broşürde yer alacak bilgiler bir bütünlük içerisinde olmalıdır. Tasarımda kullanılan görseller ve ilave edilen yazılar uyumu devam ettirmelidir. Müşterilerin ilgisini çekecek renkli görsellerin kullanılmasına oldukça ilgi çekici olabilir. Yalnız bu görsellerin de yalın olması ve çok karmaşık görünmemesi önemli bir noktadır. Broşür üzerindeki yazılar da müşterileri bilgilendirici veya fayda etmenine göre hazırlanmış metinlerden oluşmalıdır.

İyi bir broşür tasarımı için detaylardan bahsettiğimiz broşür tasarım hakkında tüm bilgiler sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Müşterileri yormayan akıcı bir dil ile okunabilirlik arttırılmalı ve imla kurallarına da dikkat edilmelidir. İmla hataları olan bir broşür okuyucuda olumlu bir izlenim bırakmaz. Broşür üzerindeki veriler birbiri ile rekabet biçiminde de olmamalıdır. Yani, görsellerle yazılar birbiriyle yarışmamalı yalnızca öne çıkarılmak istenen yerler göze çarpan unsurlar olmalıdır.

Boyut da oldukça önemli bir unsurdur. Tasarımda çoğunlukla belirli ölçüler kullanılır. Doğru ölçüler, A4 ya da A5 boyutunun tek parça halinde kullanılmasıdır. Broşürleriniz tek sayfa şeklinde olabileceği gibi birkaç sayfalık kitapçık şeklinde de olabilir. Broşürlerde kapak bölümünde kullanılan görselin ilgi çekici olması da önemli bir ayrıntıdır. Müşterinin ilgisini ilk buradan çekeceğiniz gibi kapak kısmında da ilgi çeken bir görsel kullanmanız önerilir.

Kâğıt tercihine de dikkat edilmesi gerekir. Tasarımı yaptırdıktan sonra sıra baskı aşamasına gelir. Basım için seçmiş olduğunuz kâğıt da en az tasarım kadar önemli bir detaydır. Zira tasarımı ortaya çıkaracak olan şey kâğıdın kalitesidir. Kalitesiz bir kâğıda yapılan baskının tasarımı çok iyi olsa dahi beklentinin altında kalabilir.

Basım yaptırırken uygun kâğıt tercihi için kâğıdın gramajı, dokusu, parlaklığı gibi ayrıntılara dikkat edilmesi gerekir. Mesela, bölmeli bir broşür istiyorsanız kalınlığın çok olmaması gerekir. Zira, katlanan kısımlarda kâğıt kırışmaz ve iyi bir görüntü ortaya çıkmaz. Ancak birkaç sayfadan meydana gelen broşürde kuşe kâğıt tercih edebilirsiniz.

Broşür Nasıl Daha İlgi Çekici Olur?

İyi hazırlanan bir broşür, firmanız adına çok bir reklam metodudur. Hazırlamış olduğunuz broşürün daha ilgi çekici olmasını istiyorsanız göze hitap eden bir tasarım olması önemlidir. Göze hitap eden bir tasarım olmasının sebebi, müşterilerin dikkatini çekerek firmaya yönlendirmek ve detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır. Göze hitap eden bir tasarım yapmak adına kullanmış olduğunuz görsellerin kaliteli olması, broşürde iyi durması oldukça önemlidir.

Yazı puntolarında, arka planda ve görsellerde kullanmış olduğunuz renklerin birbirleri ile uyumlu olması ve gözü yormaması da önemli bir diğer noktadır. Etkin yazıların yer aldığı broşürler, müşteriler tarafından daha iyi incelenir ve yazılar daha fazla okunur. İnsanların çöpe atmadığı, inceleyip detaylıca okuduğu broşürlerde sıkıcı olmayan, özet olarak anlatılmak isteneni veren metinler yer almalıdır.

Bir başka önemli husus da, hazırlanan broşürün kullanılacağı zaman aralığıdır. Yani uzun süreli mi yoksa kısa süreli mi olacağı önemlidir. Bu hususta, şunu söylemek isteriz ki çok uzun vadeli olarak planlanıp hazırlanan bir broşür, zaman içinde güncelliğini yitirebilir.

Sizlere işinizi büyütecek harika ve etkili bir broşür nasıl hazırlanır sorusuna cevaplar bulabileceğiniz linki buraya bıraktık.

Sizler de en uygun broşür fiyatları ile ihtiyaçlarınızı gidermek ve ihtiyacınız olan broşür tasarımını en güzel şekilde yaptırmak için bizimle iletişime geçebilir ve detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz.



Bu Blog Yazılarımız da İlginizi Çekebilir
Broşür ile 10 Adımda Potansiyel Müşterilerinizi Kendinize Çekin

Son derece fonksiyonel bir reklam ve tanımı metodu olan broşürleri nasıl daha ilgi çekici bir hale getire...

Baskılı Kağıt Karton Çanta İmalatı Nasıl Yapılır?

Günümüzde reklam ve tanıtım alanı oldukça geniş bir yelpazeye sahiptir. Özellikle karton &...

Tipografi Nedir? Neden Önemlidir?

Reklam sektörü, mesajların akılda kalması ve doğru ve hızlı şekilde algılanması için matbaa sekt&oum...

Firmalar İçin Markalaşmaya Yönelik Öneriler

Firmalar için ilk safhada marka mevcut bilgiler ışığında analiz edilir; geçmişte yapılmış olan mü...

Üye Ol

Lütfen zorunlu alanları doldurunuz.

Üye Giriş
Üye Girişi

Şifre Yenileme Talebi
Whatsapp Destek Hattı
Whatsapp
Hemen Ara WhatsApp