12 Madde İle Kartvizit Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler



Kartvizitler, iş hayatının vazgeçilmez bir öğeleri olarak geçmişten günümüze önemini korumaktadır. Birçoğunuzun cebinde, cüzdanında özel ve tüzel kişilerin kartviziti vardır. Her ne kadar kartvizitler küçük ve önemsiz bir araç gibi görülseler de büyük işlevsel öneme sahiptirler. Sizin, firmanızın, işletmenizin reklamı ve iletişim açısından etkili bir haberleşme aracıdır. Bu  nedenle kartvizit tasarlarken çok titiz davranmanızda yarar vardır. Bu yazımızda 12 madde ile kartvizit tasarlarken dikkat edilmesi gerekenler hakkında detaylı bilgiyi bulabilirsiniz.

Kartvizit Nasıl Tasarlanmalıdır?

Kartvizitler basit birer araç gibi görülebilir. Hatta bazıları bunu gereksiz bir çalışma olarak da görebilir. Fakat normal bir esnaftan, en üst düzey şirket yöneticisine kadar iş hayatında en çok tercih edilen haberleşme olduğunu unutmamanız gerekiyor. Ayrıca düşük maliyetli ve geniş bir kitleye ulaşabilmesi açısından büyük avantajlara sahiptir. Bu nedenle kartvizit nasıl tasarlanmalıdır? Hususuna önemle değinmeniz en doğrusu olacaktır. Ana hatlarıyla kartvizit tasarlarken neye dikkat edilir şu şekilde açıklayabiliriz;
 
1- Kendinizi müşterinin yerine koyun.
2- Kartvizit estetik bir yapıda olmalı. Ayrıca cüzdanlara sığabilecek -kredi kartı büyüklüğünde- 8.4 x 5.2 cm ebadında olmalıdır.
3- İnsanlara huzur veren, genelin kabul ettiği renkleri kullanın. (Mavi huzur verir, kırmızı sıcaklık gibi) 4- Görsel ve içerik birbirini tamamlamalıdır. Yani çalışmanız "Ne anlatmak istiyoruz?" sorusunu yanıtlamalıdır.
5- Kartın alanı sınırlı olduğundan ne anlatmak istediğinizi sade ve net şekilde yerleştirmelisiniz.
6- Font kullanımına dikkat edin. Ciddi karşılanmak istiyorsanız kullanacağınız yazı karakterini iyi belirleyin. Örneğin Sans Serif yazı tipi birçok kart için uygundur.
7- Yazılar, kişilerin gözlerini yormayacak büyüklükte olmalıdır. Metin gövdesi için 10-11, iletişim bilgileri için 7-8 punto idealdir.
8- Kişi, firma adresinin, iletişim bilgilerinin okunaklı ve güncel olmasına dikkat edin.
9- Mümkünse kartınıza fotoğraf eklemeye çalışın. Fotoğraflar görsel hafıza bakımından önemlidirler. Logo kullanacaksanız güncel olmasına dikkat edin.
10- Profesyonel ve ciddi bir imaj açısından kartvizit tasarımı yaparken QR Code kullanabilirsiniz.
11- İletişim bilgilerinize web adresinizi, sosyal medya hesaplarınızı eklemeyi unutmayın.
12- Birçok kişinin kartvizit tasarımları yaparken isimlerini kurum, firma ismi önüne alıyorlar. Bu en sık yapılan hatalardan biridir. Bu tasarım hatasına düşmemek adına kurum, firma isminin üstte olmasına dikkat etmelisiniz.
 

kartvizit tasarımında dikkat edilmesi gerekenler

 

Kartvizitte Bulunması Gereken Bilgiler

Kartvizit küçük ebatlarda olduğu için verilecek bilginin çok iyi şekilde belirlenmesi ve yerleştirilmesi gerekmektedir. Bilgi eksikliği veya fazlalığı istenilen etkiyi oluşturmayacaktır. Bu nedenle kartvizitte mutlaka yazması gereken bilgiler şunlar olmalıdır;

  • Varsa kurum, şirket, firma adı
  • Kişi adı, soyadı, ünvanı
  • Ofis, firma adresi
  • Kişi, firma telefon ve faks numarası
  • E-mail adresi, web sitesi, sosyal medya bağlantıları (facebook, Twitter, instagram gibi)
kartvizit tasarımında olması gerekenler

Kartvizit Tasarım Aşamaları

Kartvizit üstlendiği büyük görev açısından tasarımından basımına kadar profesyonel bir çalışma isteyen bir araçtır.    Bu nedenle  kartvizit tasarım aşaması sürecinde her adımın titizlikle atılmasına dikkat etmelisiniz. Birinci aşama kağıdın, rengin, yazı karakterinin, karta yerleştirilecek bilgilerin belirlenmesiyle başlıyor. Bu süreçte müşteri ve firma yetkilisi birlikte karar veriyorlar.
 
İkinci aşamada baskı tekniği belirleniyor. Bu aşamada kartın kesim payı bırakılıyor. Kesin baskıya geçmeden önce örnek bir baskı yapılıyor. Müşteriyle birlikte gerekli düzeltmeler yapılıyor. Son düzeltmeler yapıldıktan sonra istenilen sayıda baskısı yapılıp, size teslim ediliyor.
 
 
 

 

 



Bu Blog Yazılarımız da İlginizi Çekebilir
Matbaa Sektöründe Kağıt Boyutları

Kâğıt boyutları, dünyanın her yerinde aynı boylarda ve ölçüleri temsil eder. Ülkemiz...

El İlanı Ölçüleri Nelerdir? El İlanı Nerede Kullanılır?

El ilanı ölçüleri nelerdir? Ve el ilanı ne işe yarar gibi soruları cevaplamak reklam ve tanıtım...

Promosyon Ürünlerin Kurumsal Şirketlere Avantajları

Promosyon, firmaların tanıtımlarını yapmasında önemli  bir aracıdır. Promosyonun çok farklı yapılış ...

İletişim Araçlarının Gelişimi

Bir iletişim aracı neden ortaya çıkar? İnsanlar neden yüzyıllardır kendini ifade etmek için bu kad...

Üye Ol

Lütfen zorunlu alanları doldurunuz.

Üye Giriş
Üye Girişi

Şifre Yenileme Talebi
Whatsapp Destek Hattı
Whatsapp
Hemen Ara WhatsApp