Topbar Banner Topbar Banner Topbar Banner
KALAN SÜRE:
Gün
Saat
Dakika
Saniye

Müşteriye Teşekkür Etmek


Bir işletmenin var olabilmesi ve varlığını sürdürebilmesi için müşterilerin devamlılığın sağlanması en önemli kriterlerden birisidir. Müşteriye özel hissettirmek her zaman işletme için kazanç olacaktır. Bir mal veya hizmet sağlanır ancak mutlu müşteri olduğu sürece işletme süreklilik kazanacaktır.

Mutlu Müşteri Nedir?

İşletmelerin müşteri anlayışları mal veya hizmeti satın alan kişi olarak tanımlanmaktadır. Ancak bu bakış açısının sürdürülebilir hale gelmesi çok önemlidir. Mutlu müşteri kavramı artık global dünyada kabul görmüş sadık müşteri potansiyelini artırma çalışmalarına hız verilmiştir. Bir işletmenin satış sonrası müşterinize teşekkür etmenin farklı yolları? Müşteriye teşekkür etmenin yolları neler?
Mutlaka yanıtlanması gereken önemli sorular arasında yer alması gereklidir. Aslında işletmeler için küçük jestler müşteriler için oldukça önemli etkiler bırakacaktır.



Örnek vermek gerekirse doğum günlerinde mail göndermek veya brosur.com.tr küçük ama ürünleri hatırlatıcı ihtiyaçları belirleyen bilgilendirmeler uygun olacaktır. Özellikle online satışın yaygın olduğu son yıllarda müşterilerin memnun olması ayrı bir önem arz etmektedir. Gönderilen bir ürünün arasına konan " teşekkür ederiz ziyaretiniz bizi çok mutlu etti" gibi yazılan notlar mutlu müşterinin anahtarı olacaktır.

Ürünler Konusunda Müşteriye Bilgilendirme Yapılması

İşletmelerin kendi müşteri portföylerinin sık sık güncellenmesi firma için yararlı olacaktır. Mevcut müşteri kapasiteleri kontrol edilerek hangi müşterinin en son ne zaman hangi ürünü aldığı, hangi ürün içerikleri ile ilgilendiği, herhangi bir şikayet söz konusu olup olmadığı sürekli olarak güncel tutulmalıdır.
Bu sayede müşteri talep etmeden ona ihtiyacı olan bir ürün hakkında bilgilendirme gönderilebilir ve bu sayede hem müşteri kendini özel hisseder hem de alışveriş kendiliğinden tamamlanmış olacaktır.

Teşekkür etmek nezaket kuralının başında yer almaktadır. Unutulmamalıdır ki mutlu müşteri sadık müşteridir. İnternet üzerinden satış rekabetin oldukça sıkı ve sıcak yaşandığı bir ortamdır. Dolayısıyla müşterilere sürekli olarak firmaların kendilerini hatırlatmaları çok fayda sağlayacaktır.



Sosyal Medya Üzerinden Müşteri Teşekkürü

Sosyal medya artık insanların ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Her işletme veya şirketin mutlaka sosyal medyası vardır. Aslında bu durum firmaların müşterilerine ulaşmaları için oldukça kolaylaştıran bir yoldur. Küçük kampanyalar, çekilişler, promosyonlar ve hediyeler ile mutlu müşteri sadakatini devam ettirmek söz konusu olacaktır. Ayrıca kişiye özel müşterilere dijital platform üzerinden ulaşmak kendisini iyi hissettirecek ve firmanın kurumsallığından çok daha emin olacaktır.



Bilgilendirme Ve Teşekkür Kartları

İşletmeler kendi portföy müşterilerinin özelliklerine bakara kategorize etmeleri mevcut tüm müşterilerine ulaşmaları açısından çok önemlidir. Genç kuşak müşterileri sosyal medya kullanıyor olabilir ancak yaş alan kesim daha çok el yazısı veya kart gibi küçük notlar ile hatırlanmak isterler.
İşletmeler, kişiye özel brosur.com.tr üzerinden kartlar bastırabilir ve adresine gönderebilir bu sayede her kuşaktan müşterilere ulaşmak daha sağlıklı olacaktır.

Sosyal Sorumluluk Projelerine Sadık Müşterilerin Dahil Olması

İşletmelerin ürünlerini kullanan müşteriler aynı zamanda şirketlerin sosyal sorumluluk projelerine dahil olmak isterler. Müşteriye ürün teslim ederken teşekkür etmenin farklı yolları arasında örneğin teslimat yapıldıktan sonra "ödediğiniz bu ürünün x Lirası için adınıza fidan dikimi işletmemiz tarafından gerçekleştirilmiştir. Teşekkür ederiz." gibi bir proje müşteriyi oldukça memnun edecektir. Hatta bu küçük gibi görünen jest artık müşterinin mümkün olduğunca o firmanın ürünlerini tercih edecektir.

Müşteri İletişimi İle Teşekkür Etmek

Müşteri iletişimi artık her mecrada yapılmaktadır. Telefon ile iletişim bunların arasında aslında en zor olanıdır. Çünkü Bir müşteri telefon ile işletmeye ulaştığı anda yaşadığı sorun veya problemleri aktarmaya başlayacak belki biraz kızgın veya mesafeli olacaktır. Müşteri aslında orada mağduriyetinin giderilmesi için yardım istemektedir.

Bu andan itibaren konunun çözülmesine odaklanmalı ve en kısa sürede mağduriyet giderilmelidir. İşletmeye katma değer sağlayacak kısım ise hem mağduriyetin giderilmesi hem de küçük bir teşekkür mahiyetinde bir kampanya ya da küçük bir hediye ile yarım elma gönül alma şeklinde müşteriye teşekkür edilmesi olacaktır.

Farklı başka bir örnek verilmesi gerekirse; bir işletmenin ikinci şube açılışında mutlaka portföydeki müşterilerin haberdar olması onları özel hissettirecektir. brosur.com.tr küçük davetiyeler ile adreslerine gönderilmesi hem firmanızın büyüdüğüne dair bilgiler alacak hem de ayrıcalıklı müşteri olmanın keyfini yaşayacaklardır. Unutulmamalıdır ki mutlu müşteri sürdürülebilir bir işletmenin saç ayaklarından birisi olmaktadır.