Kartvizit Tasarımlarında Nelere Dikkat Edilmelidir?



Kartvizitler, profesyonelliğin göstergelerinden biridir. İş görüşmelerine ya da iş birliklerine başlamadan önce kartvizitlerin gözden geçirilmesi don derece önem arz eder. Kurumsal kimliğin vazgeçilmez bir parçası olduğundan dolayı da bu kapsamda hazırlanması gerekir. Kartvizit hazırlanırken dikkat edilmesi gereken noktaları sıralamak gerekirse;

  • Kartvizit hazırlamalarında basılacak belgeye göre tasarım ya da tasarıma uygun baskı yöntemleri tercih edilmelidir.
  • Müşterinin kurumsal bir kimliği varsa bu kimliğe uygun bir tasarım yapılmadır. Zira yapılan kartvizit, firmayı temsil etmektedir.
  • Kartvizit tasarım ölçüleri için genellikle 5.2 / 8.4 cm ölçüleri tercih edilir.
  • Kurum logoları için seçilen renkleri belirtmelisiniz.
  • Kartvizit tasarımı yaparken dijital ortamda gördüğünüz boyutlar sizleri yanıltabilir. Genel detayları kontrol edip kararınızı vermelisiniz.

Teknik ayrıntılara dikkat ederek hazırlamanın dışında, süreci daha titiz bir şekilde takip eden müşterilerimiz için tabi ki daha çok hassasiyet göstermekteyiz. Kartvizit tasarımı ciddiyet ister. Konu kurumsal kimlik olduğu zaman kartvizitlerin de bu kimliğe en uygun biçimde tasarlanması önemlidir. Kartvizitler aslında o kurumun imzası niteliğindedir. Ne kadar kaliteli bir tasarım yapılırsa, firmanızın imajı ve kişisel imajınızı o denli güçlenir.

Gerek kullanış gerekse de ürünün doğru üretimi için kartvizit ölçüleri konusunda çok dikkatli olmak gerekir. Gerek yüzey ölçüleri gerekse de kalınlık konusunda yapılan çalışmalar 8.4 x 5.2 ürünler genel olarak standart kart boyutunda olup cüzdanlara çok daha kolay biçimde sığabilmektedir. Genel olarak ölçü konusunda ürünün kullanışlı olmasına dikkat edilir. Bazen iki tarafı kullanılan bazen de katlamalı olan ürünlere rağbet vardır. Buna ilave olarak farklı ve özel ölçüde ürünler için çok sayıda birey ve kurum isteklerini ortaya koymaktadır.   

Profesyonel Bir Kartvizit Nasıl Görünmeli?

İyi bir biçimde tasarlanan kartvizit, iletişim bilgilerinizi taşımanın yanı sıra daha pek çok detaya sahiptir. Daha profesyonel görünmenize olanak sağlayan kartvizitler, müşterilerinize karşın güven kazanmanızı sağlarken aynı zamanda firmanızı da diğerlerinden ayırır. Kartvizit çeşitleri sayfamız üzerinden bakacağınız modeller ile yaptırmak istediğiniz modeli seçip kolayca sipariş oluşturabilirsiniz. Brosur.com ürün avantajları sayesinde çeşit ve ölçüler konusunda çok zengin seçenekler size önemli bir seçme şansı verecektir.

Daha kullanışlı ve işlevsel bir kartvizit için istekleriniz ve yaratıcı çalışmalarınız seçeneklerin çoğalmasına katkı sağlar. Burada ortaya çıkan kartvizit tasarım örnekleri, hem kullanım hem de ürün performansı bakımından olumlu sonuçlar yaratır. Taşıması kolay olan ürünlerin tasarımı sayesinde çok sayıda insan bu emek verilmiş ürünü atmaya kıyamaz.

Bir kartviziti iyi ve ayrıcalıklı gösteren unsurlar hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir. Bu bilgilere ulaştığınızda ise daha bilinçli, bir müşteri olarak talepleriniz daha mantıklı bir sonuç verecektir. Sizlere profesyonel bir kartvizitin nasıl olacağıyla ilgili bazı ipuçlarını sunuyoruz;

 

1- Firmanızın kimliğini yansıtan bir taslak bulun

Kartvizitiniz kişisel kimliğiniz ve firmanız hakkında pek çok şey söyler. Bundan dolayı firmanızı yansıtan bir tasarım seçmeniz gerekir. Mesela, klasik tarzda profesyonelleşmiş ve çizgileri olan bir mimarsınız, bunu klasik çizgilerle oluşturacağınız bir taslakla belirtebilirsiniz.

2- Uygun yazı türünü seçin

İnternet sitenizde ya da diğer pazarlama metotlarında kullanmış olduğunuz bir yazı türü varsa, bunu kartvizitinizde de kullanabilirsiniz. Bütün metninizin minimum 8 punto olması gerektiğini ve önemli verilerin daha büyük puntoda, farklı yazı türünde ya da kalın olarak basılabileceğini de unutmayın.

3- Bir ebat ve şekil seçin

Pek çok kartvizit, ortalama bir kredi kartı boyutundadır, dikdörtgen biçimdedir ve yatay olarak tasarlanır. İnsanlar çoğunlukla bu ebatlara aşinadır. Bundan dolayı standart kullanımdan yana olmak, sizler için güvenli bir tercih olur. Fakat bir farklılık istiyorsanız, kare biçiminde, oval köşeli ya da dikey bir kartvizit kullanmayı da tercih edebilirsiniz.

4- Verilerinizi düzenleyin

Kartvizitiniz karşınızdakine sizinle iletişim kurmak ya da sizi çevrimiçi araştırmak ile alakalı gereksinim duydukları her şeyi vermesi gerekir. Bundan dolayı kartınıza adınız ve mesleğinizin yanı sıra kurum adınızı, telefon numaranızı, internet sitenizi, mail adresinizi ve sosyal medya hesaplarınızı da ilave edebilirsiniz. Böylelikle karşınızdaki kişiler, sizlerle kendilerini en rahat hissettikleri biçimde kolaylıkla iletişim kurabilir.

5- Logonuz ilgi çekici olsun

Yeni kartvizit hazırlatmayı düşünmeden önce önem vermeniz gereken iki önemli tasarım unsuru vardır: Firma renkleriniz ve logonuz. Bu unsurlar görsel firmanızın en önemli öğeleridir. Bundan dolayı kartvizitinizin bir kısmını sadece logonuza ayırmayı unutmayın. Logo, firmanızın görsel bir temsili olarak, müşterilerin anında ilgisini çekecek belirgin bir yerde olması gerekir.

6- Kartvizitin üzerinde boş alanlar olsun

Kartın üzerinde çok fazla veri varsa, hepsi okuyanın ilgisini çekmek adına yarışa girer ve bunun neticesinde hiçbir şey göze çarpmaz. Bundan dolayı kartınızı çok fazla veriyle doldurmayın. Aynı zamanda kartvizitinizi birine vermeden önce not eklemek istediğinizde bıraktığınız boş alandan faydalanabilirsiniz.

 

Kartvizit İki Taraflı mı Olmalıdır?

Bazı kişiler tek taraflı baskıyı tercih eder. Zira tanışılan kişilerin kartvizitinizin boş kısmını kullanarak sizlerle alakalı notlar almasına imkân sağlar. Aynı zamanda tek taraflı baskı daha uygun fiyatlı ve daha hızlı olabilir. Diğer yandan, bazı kişiler daha ilgi çekici olmak ya da daha fazla detay eklemek adına çift taraflı baskıyı tercih eder. Brosur.com.tr olarak hangi seçeneği seçerseniz seçin, teslimatımız her iki alternatif için de hızlı olur ve maliyette değişmez.

Kartvizitte Bulunması Gereken Genel Bilgiler Nelerdir?

Bir davette ya da etkinlikte biriyle tanıştığınız zaman ve ona kartvizitinizi vermez istediğinizde kartta hangi bilgiler yer almalıdır? Bunlardan kısaca bahsetmek gerekirse;

İnsanların adınızı hatırlamalarına ve firmanızla bir bağlantı kurmalarına yardımcı olmak adına kartınıza muhakkak adınızı eklemeyi unutmayın. Çalıştığınız kurum ya da kendi firmanızın adı da insanların hatırlama olasılığı yüksek olduğundan kartvizit üzerinde yer almalıdır. Fakat herkes isim konusunda iyi olmayabilir, bazı kişilerin sizleri uzmanlık alanınız ile hatırlaması daha muhtemeldir. Bundan dolayı meslek unvanınızı da kartınızda yer alması gerekir.

Karşınızdakine kartınızı vermenin tek sebebi, sizinle daha sonrasında iletişime geçmelerini sağlamaktır. Bundan dolayı kartınızda yer alan iletişim adresi sizlere en kolay şekilde ulaşabilecek numara, vermiş olduğunuz e-mail ise devamlı olarak kontrol ettiğiniz bir mail adresi olmalıdır. İnternet sitenizi eklemek, sizinle ilgili daha çok bilgi edinmek isteyen kişilerin sizleri incelemeleri için bir davettir. İnsanlar isminizi arattığı zaman internet sitenizi bulamayabilir. Bunu onlar için kolaylaştırmanın en iyi yolu da internet sitenizi kartınıza eklemektir.

Sosyal medya platformları artık yalnızca şahsi kullanımlar için değildir. Başarılı olmak isteyen firmalar için de vazgeçilmez araçlardan biridir. Bundan dolayı iş ağınızı arttırmak isteyeceğiniz sosyal medya adreslerinizi de kartınıza eklemeniz gerekir. Bunun yanı sıra logonuz, firmanızın ne yaptığının ve neyi temsil ettiğinin bir göstergesidir. Kartınızda bir logonun olması firmanızın profesyonel olduğunu da gösterir.

İyi Bir Kartvizit Tasarımının Avantajları Nelerdir?

Kartvizitlerin çok iyi ve ekonomik bir reklam unsuru olduğundan bahsettik. Tanıtım ve reklamın en iyi şekilde yapılmasında bu ürünlerin tasarımı önemli rol oynar. Grafik, yazı, renk ve malzeme seçimi konusunda verilen doğru kararlar bu ürünlere olan ilginin artışına destek verir. Çevrimiçi olarak birey ve firmalar bu durumda kendi tasarımını yapabilir. İşin uzmana bırakılması ise daha yaratıcı tasarımların ortaya çıkmasına destek sağlayacaktır. Her biri sanatsal görüntü yaratan kartvizit örnekleri, tanıtımı ve reklamı en üst seviyede ortaya koyan ürünler olarak kendini gösterecektir. Tasarımı üzerinde çok fazla emek verilen ürünler:

  • Daha fazla dikkat çeker
  • Etkileşimi ve iletişimi, artırır
  • Marka ya da bireyin güven kazanmasına yardımcı olur
  • İş hacmi ve bağlantı artışına neden olur
  • Saklamaya değer görülür
  • Okunaklı ve bilgi verici özellikli olur

Her bir madde ve bu maddelerin getirmiş olduğu avantajlar kartvizitin tasarımı konusunda hedefe ulaşan bir çalışmayı göstermektedir. Grafik tasarım kartvizit örnekleri uzman çalışması ile daha fonksiyonel bir yapı ortaya koyar. Uzman ya da bireysel tasarım çalışmaları ile ürünlerin çok geniş kitlelere ulaşması sağlanmış olur.

Kartvizitlerin kullanma amaçları ortaktır. Hedef kitleye daha ekonomik olarak ulaşmak birey ve kurumların hayali durumundadır. Bu hayale ulaşma konusunda ekonomik ve avantajlı yöntemler çok daha popüler hale gelmiştir. İyi bir kartvizit tasarımı için yapılan çalışmalar, sonraki dönemde iş hacmini yükselten bir proje olarak devamlılığını gösterir. Bu sürecin verimli olması ve uzaması için tasarım ve üretim konusunda verimli bir sonuca ulaşmak gerekir.

Kartvizit Tasarım Modelleri

Tasarım konusunda kurum ve kişilere avantaj sağlayan kartvizit modellerini çok geniş bir kategori içinden seçmek mümkündür. Yaratıcı bir tasarımla desteklenmiş olan bu ürünlerin ekonomik olarak elde edilmesi çok büyük avantaj sağlar. Büyük özen isteyen kartvizit tasarımları, bu çalışma sonucunda çok gerekli ve özel ürünlerin ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Kartvizit kategorisi içinde yer alan bazı ürünler şu şekilde karşınıza gelir:

  • Standart Kartvizit
  • Şeffaf Kartvizit
  • Kare Kartvizit
  • Sıvama Kartvizit
  • Kabartma Laklı Kartvizit
  • Katlamalı kartvizit
  • İki yönlü kartvizit

Burada bulunan çeşitleri özellikle kullanılan malzeme ve kâğıt çeşitlerine göre aktarmak mümkün olacaktır. Kullanışlı ve avantajlı kartvizit seçimi ile müşteriler kendilerince koymuş oldukları hedefe kolayca ulaşabilirler. Uzun süre insanlara bilgi veren kartvizit tasarımları, aynı zamanda ikna edici bir özelliği ile her zaman hak ettiği yerde olmaya devam edecektir.



Bu Blog Yazılarımız da İlginizi Çekebilir
Masa Bayrakları ve Promosyon Dönemi

Ülkemizde birçok kurum ve kuruluşların masalarında, raflarında görebileceğimiz masa bayrakları mil...

Font Nedir? Font Çeşitleri Nelerdir?

  Yazı teknikleri özellikle bilgisayarın gelişmesi ile çok zenginleşmiş ve bu dönemde yazı ...

Broşür Kullanıcı Deneyimi Hakkında Bilgi

Deneyimi, bir kişinin bir sistem, ürün ya da servisi kullandığı esnada hissetmiş olduğu davranış ve duygula...

Etkili Bir Kartvizit Tasarımı Ve Baskısı Nasıl Yapılmalıdır?

İş sektöründe mutlaka en az bir kişinin veya firmanın kartvizitini almışsınızdır. Kartvizit, sizin iç...

Üye Ol

Lütfen zorunlu alanları doldurunuz.

Üye Giriş
Üye Girişi

Şifre Yenileme Talebi
Whatsapp Destek Hattı
Whatsapp
Hemen Ara WhatsApp