Global Markaların Logo Hikâyeleri ve Fikirleri
Logo hikâyeleri firmaların markalaşma sürecinde önemli bir yer tutar. Bir takım şekiller zaman içerisinde işlenirken, logoya ilk bakıldığı anda insanların aklına bu logonun ait olduğu markanın gelmesi gerekir. Global ölçekte adını duyurmuş olan markalar sembol haline gelmiş olan logoları ile tanınır. Bu sebeple logo tasarımının tüm markalar için hayati önem taşıdığını çok iyi bilmek gerekir.
Bazı firmalar zaman içinde gelişime ayak uydurmak ister. Bu sebeple logo hikâyeleri tekrar yazılır ve yeni logo kullanımı ile modern bir görüntünün ortaya çıkması sağlanır. Gerek reklamlarda gerekse de promosyon ürünlerinde kullanılan logolar, müşteriler üzerinde her zaman iyi bir intiba bırakır.
Global Markalara Ait Logolar
Ünlü tıraş bıçağı üreticisinin logosunun ardındaki anlam ilk bakışta göze çarpmıyor. Ancak dikkatli bakarsanız, G ile İ harfinin nasıl jilet gibi kesildiğini görürsünüz.
Elektronik devinin logosundaki L ve G harflerinin gülen yüz oluşturduğunu bir bakışta herkes görebilir. Ancak bazıları Pacman benzerliği de kuruyor.
Ünlü çikolata markasının menşei İsviçre ülkesinin ayılarıyla ünlü Bern şehri. Dağın üzerine çıkmış ayıyı görebildiniz mi?
Tamamı teknolojiyi anımsatmak üzere tasarlanan logoda Vaio’nun ilk iki harfi analog sinyaline benzerken son iki harfi de bilgisayarların ikili kodunu hatırlatır.
FedEx hızlı ve doğru taşımacılığı ilke edinmiş bir marka olduğunu iddia eder. Logosunda E ile X harfinin arasındaki ok işareti de tam olarak bunu simgeliyor.
Amazon’un logosundaki ayrıntı A ile Z harfine çizilen bir ok ile mevcut. Bu da Amazon’da a’dan z’ye her türlü ürünün bulunacağını ifade ediyor. Ayrıca okun gülümsemesi de müşteri memnuniyetini ifade ediyor.
P harfindeki ataş kullanıcıların beğendiği şeyleri “pin”lemesine yarayan site özelliğini gösteriyor.
Logonuz Kimliğinizi Yansıtmalı
Logoların anlamları zaman içinde markalarla özdeş hale gelir. Pek çok kişi için firmanın ismini bile görmeye gerek yoktur. İyi bir çalışma ile oluşturulan logolar hem markayı tanıtır hem de kendi hikâyesini özetler. Dünya genelinde pek çok sektörde global başarıyı yakalamış sayısız marka bulunmaktadır. Bu markaların ortak noktası ise çok kaliteli logolara sahip olmalarıdır. Özenle çalışılan ve emek verilen logolar sayesinde iletişim, çağrışım ve reklam konusunda başarı elde etmek çok daha kolay hale gelir.
İyi bir logo tasarımı, genel olarak logoların anlamları konusunda memnuniyet veren bir sonuç yaratmalıdır. Aslında bu tür bir konuda çalışma yaparken genellikle başarılı olan çalışmaların sanatsal bir sonuç yarattığını söylemek mümkündür. Böylece logo müşterilerin aklında yer eder ve firmanın kimliğini yaratan bir sonuç ortaya koyar.
Markalaşan Logoları Keşfedin
Markaların logoları çok fazla emek verilerek oluşur. Zamanla bu logolar yenilenebilir. Bununla beraber bir asra yakın ve değişmeyen logoları da görmek mümkün olur. Logoların en önemli özelliklerinden biri akıllarda kalmasıdır. Bu sayede logo görüntüsünün ulaştığı her yerde verimli bir reklam çalışmasının sonucunu görmek mümkün olur. Pek çok kişi logoya baktığı zaman firmayı ve ürünlerini göz önüne getirir. Bu durum ise logonun amacına uygun şekilde tasarlandığını gösterir. Uzun bir markalaşma süreci yaşayan firmalar, başarıya ulaştığı son noktada iyi ve akılda kalan logosu ile kendini gösterir.
Güven veren ve akılda kalan markaların logoları müşteriler üzerinde yarattığı olumlu etki ile bilinir. Hangi sektör olursa olsun öncelik firmanın daha geniş kitleler tarafından tanınmasıdır. İyi bir logo ve akılda kalan tasarım sayesinde firmaların ticari potansiyelinde önemli bir artış ve büyüme söz konusu olur.
Güven Veren Logo Tasarımları Nasıl Yapılır?
Güven veren logo tasarımı yapılırken öncelikli olarak işin uzmanlarından yardım almak gerekir. Logo ve marka özdeş özelliklerde olmalıdır. Logoya bakan kişiler ise ilk olarak markanın adını ve özelliğini gözünde canlandırmalıdır. Basit ve sıradan tasarımlar akılda kalmaz. Bunun yerine insanları ilk bakışta etkileyen kaliteli çalışmalara önem vermek gerekir. Logo değişimi çok riskli bir durumdur. Bu sebeple marka ile özdeş bir logo tasarımı esnasında en kaliteli çalışma ve hizmetlerden yardım almak gerekir. Markalaşma önerisi ve kaliteli bir logo çalışması için profesyonel destek almak büyük önem arz eder.
Logo oluşturma konusunda iyi bir sonuca gitmek için bazı gereklilikler vardır. Grafik ve tasarım bilgisine ek olarak bu konuda tecrübeli ve yaratıcı bir ekipten yardım almak gerekir. Bazen bir çalışma üzerine yoğunlaşan uzmanlar, bazen de birkaç alternatifle müşterinin karşısına çıkar. Söz konusu logo olduğu zaman müşteri istek ve fikirlerine büyük önem verilir. Ortak noktada buluşulan çalışmalar ise daha kaliteli ve güven veren logo tasarımı olarak en iyi tercih şeklinde kendini gösterir.