Kartvizitler, profesyonelliğin göstergelerinden biridir. İş görüşmelerine ya da iş birliklerine başlamadan önce kartvizitlerin gözden geçirilmesi don derece önem arz eder. Kurumsal kimliğin vazgeçilmez bir parçası olduğundan dolayı da bu kapsamda hazırlanması gerekir. Kartvizit hazırlanırken dikkat edilmesi gereken noktaları sıralamak gerekirse;
-
Kartvizit hazırlamalarında basılacak belgeye göre tasarım ya da tasarıma uygun baskı yöntemleri tercih edilmelidir.
-
Müşterinin kurumsal bir kimliği varsa bu kimliğe uygun bir tasarım yapılmadır. Zira yapılan kartvizit, firmayı temsil etmektedir.
-
Kartvizit tasarım ölçüleri için genellikle 5.2 / 8.4 cm ölçüleri tercih edilir.
-
Kurum logoları için seçilen renkleri belirtmelisiniz.
-
Kartvizit tasarımı yaparken dijital ortamda gördüğünüz boyutlar sizleri yanıltabilir. Genel detayları kontrol edip kararınızı vermelisiniz.
Teknik ayrıntılara dikkat ederek hazırlamanın dışında, süreci daha titiz bir şekilde takip eden müşterilerimiz için tabi ki daha çok hassasiyet göstermekteyiz. Kartvizit tasarımı ciddiyet ister. Konu kurumsal kimlik olduğu zaman kartvizitlerin de bu kimliğe en uygun biçimde tasarlanması önemlidir. Kartvizitler aslında o kurumun imzası niteliğindedir. Ne kadar kaliteli bir tasarım yapılırsa, firmanızın imajı ve kişisel imajınızı o denli güçlenir.
Profesyonel Bir Kartvizit Nasıl Görünmeli?
İyi bir biçimde tasarlanan kartvizit, iletişim bilgilerinizi taşımanın yanı sıra daha pek çok detaya sahiptir. Daha profesyonel görünmenize olanak sağlayan kartvizitler, müşterilerinize karşın güven kazanmanızı sağlarken aynı zamanda firmanızı da diğerlerinden ayırır. Kartvizit çeşitleri sayfamız üzerinden bakacağınız modeller ile yaptırmak istediğiniz modeli seçip kolayca sipariş oluşturabilirsiniz.
Fakat tanıştığınız herkese kartvizit vermeden önce öncelikle durmanız ve kendinize şunu sormanız gerekir: Bir kartviziti iyi gösteren şey nedir?
Sizlere profesyonel bir kartvizitin nasıl olacağıyla ilgili bazı ipuçlarını sunuyoruz;
1- Firmanızın kimliğini yansıtan bir taslak bulun
Kartvizitiniz kişisel kimliğiniz ve firmanız hakkında pek çok şey söyler. Bundan dolayı firmanızı yansıtan bir tasarım seçmeniz gerekir. Mesela, klasik tarzda profesyonelleşmiş ve çizgileri olan bir mimarsınız, bunu klasik çizgilerle oluşturacağınız bir taslakla belirtebilirsiniz.
2- Uygun yazı türünü seçin
İnternet sitenizde ya da diğer pazarlama metotlarında kullanmış olduğunuz bir yazı türü varsa, bunu kartvizitinizde de kullanabilirsiniz. Bütün metninizin minimum 8 punto olması gerektiğini ve önemli verilerin daha büyük puntoda, farklı yazı türünde ya da kalın olarak basılabileceğini de unutmayın.
3- Bir ebat ve şekil seçin
Pek çok kartvizit, ortalama bir kredi kartı boyutundadır, dikdörtgen biçimdedir ve yatay olarak tasarlanır. İnsanlar çoğunlukla bu ebatlara aşinadır. Bundan dolayı standart kullanımdan yana olmak, sizler için güvenli bir tercih olur. Fakat bir farklılık istiyorsanız, kare biçiminde, oval köşeli ya da dikey bir kartvizit kullanmayı da tercih edebilirsiniz.
4- Verilerinizi düzenleyin
Kartvizitiniz karşınızdakine sizinle iletişim kurmak ya da sizi çevrimiçi araştırmak ile alakalı gereksinim duydukları her şeyi vermesi gerekir. Bundan dolayı kartınıza adınız ve mesleğinizin yanı sıra kurum adınızı, telefon numaranızı, internet sitenizi, mail adresinizi ve sosyal medya hesaplarınızı da ilave edebilirsiniz. Böylelikle karşınızdaki kişiler, sizlerle kendilerini en rahat hissettikleri biçimde kolaylıkla iletişim kurabilir.
5- Logonuz ilgi çekici olsun
Yeni kartvizit hazırlatmayı düşünmeden önce önem vermeniz gereken iki önemli tasarım unsuru vardır: Firma renkleriniz ve logonuz. Bu unsurlar görsel firmanızın en önemli öğeleridir. Bundan dolayı kartvizitinizin bir kısmını sadece logonuza ayırmayı unutmayın. Logo, firmanızın görsel bir temsili olarak, müşterilerin anında ilgisini çekecek belirgin bir yerde olması gerekir.
6- Kartvizitin üzerinde boş alanlar olsun
Kartın üzerinde çok fazla veri varsa, hepsi okuyanın ilgisini çekmek adına yarışa girer ve bunun neticesinde hiçbir şey göze çarpmaz. Bundan dolayı kartınızı çok fazla veriyle doldurmayın. Aynı zamanda kartvizitinizi birine vermeden önce not eklemek istediğinizde bıraktığınız boş alandan faydalanabilirsiniz.
Kartvizit İki Taraflı mı Olmalıdır?
Bazı kişiler tek taraflı baskıyı tercih eder. Zira tanışılan kişilerin kartvizitinizin boş kısmını kullanarak sizlerle alakalı notlar almasına imkân sağlar. Aynı zamanda tek taraflı baskı daha uygun fiyatlı ve daha hızlı olabilir. Diğer yandan, bazı kişiler daha ilgi çekici olmak ya da daha fazla detay eklemek adına çift taraflı baskıyı tercih eder. Brosur.com.tr olarak hangi seçeneği seçerseniz seçin, teslimatımız her iki alternatif için de hızlı olur ve maliyette değişmez.
Kartvizitte Bulunması Gereken Genel Bilgiler Nelerdir?
Bir davette ya da etkinlikte biriyle tanıştığınız zaman ve ona kartvizitinizi vermez istediğinizde kartta hangi bilgiler yer almalıdır? Bunlardan kısaca bahsetmek gerekirse;
İnsanların adınızı hatırlamalarına ve firmanızla bir bağlantı kurmalarına yardımcı olmak adına kartınıza muhakkak adınızı eklemeyi unutmayın. Çalıştığınız kurum ya da kendi firmanızın adı da insanların hatırlama olasılığı yüksek olduğundan kartvizitinizde yer almalıdır. Fakat herkes isim konusunda iyi olmayabilir, bazı kişilerin sizleri uzmanlık alanınız ile hatırlaması daha muhtemeldir. Bundan dolayı meslek unvanınızı da kartınızda yer alması gerekir.
Karşınızdakine kartınızı vermenin tek sebebi, sizinle daha sonrasında iletişime geçmelerini sağlamaktır. Bundan dolayı kartınızda yer alan iletişim adresi sizlere en kolay şekilde ulaşabilecek numara, vermiş olduğunuz e-mail ise devamlı olarak kontrol ettiğiniz bir mail adresi olmalıdır. İnternet sitenizi eklemek, sizinle ilgili daha çok bilgi edinmek isteyen kişilerin sizleri incelemeleri için bir davettir. İnsanlar isminizi arattığı zaman internet sitenizi bulamayabilir. Bunu onlar için kolaylaştırmanın en iyi yolu da internet sitenizi kartınıza eklemektir.
Sosyal medya platformları artık yalnızca şahsi kullanımlar için değildir. Başarılı olmak isteyen firmalar için de vazgeçilmez araçlardan biridir. Bundan dolayı iş ağınızı arttırmak isteyeceğiniz sosyal medya adreslerinizi de kartınıza eklemeniz gerekir. Bunun yanı sıra logonuz, firmanızın ne yaptığının ve neyi temsil ettiğinin bir göstergesidir. Kartınızda bir logonun olması firmanızın profesyonel olduğunu da gösterir.